105: Diyanet İmamının Arkasında Cuma Namazı Kılmak
-A A+A

105: Diyanet İmamının Arkasında Cuma Namazı Kılmak

SORU
Selamun aleykum hocam, Allah (azze ve celle) sizleri hayır ile mükâfatlandırsın. Özellikle rabbani âlimlerin az olduğu bu ortamda sizlerden ilim öğrenmek büyük bir nimet. Sorumu Musa Hoca ya sormak istiyorum umarım bakabilir. Tarık Ebu Abdullah hocanın cumayla ilgili bir soru-cevabında böyle bir rivayet gördüm. Mudevvenetu'l-Kubra'da İmam Malik (rahimehullah)'a kaderi bir imamın arkasında namaz kılmak sorulduğunda "arkasında namaz kılma!" demiştir. Soran "cuma namazınadamı?" deyince, "hayır cumayı da kılma! Ancak ondan kendine bir zararın geleceğinden korkuyorsan onunla kılarsın ve sonra öğlen namazı olarak iade edersin" demiştir. Buna binaen günümüzdeki diyanetin cumasını kendisine gelebilecek bir tehlikeyi örtmek için kılabilir mi tedbir amaçlı olarak?
CEVAP

Aleykum selam ve rahmetullahi ve berekatuhû. Hamd âlemlerin rabbi olan Allah’a, salât ve selam efendimiz Rasûlullah’a, ehli beytine, ashabına ve yolunu takip eden mü’minlere olsun.

Muhterem kardeşim, bu tağuti sistemde diyanette hocalık yapan kişilerin arkasında namaz kılınır mı yoksa kılınmaz mı? Kılınırsa sahih olur mu yoksa iade etmeye gerek vardır, bu mesele başlı başına ihtilafa açık ictihadi bir meseledir.

Allah ve Rasûlüne ve İslam dinine ihanet eden, hakkı gizleyip çarpıtan bu müessesede yani Diyanet teşkilatında görev almış hali kapalı olan bir imam arkasında ne cuma nede cemaat namazını kılma taraftarı değilim. Arkalarında kılmamayı tercih ediyorum. Ancak kılan kişi için şu noktalara değinmek istiyorum.

Bu imam, tağuti sistemi benimseyen, meşru gösteren ve bekası için dua eden tiplerden ise veya başka konularda Allah’a ortak koşuyorsa veya küfrü açıksa bu kimsenin arkasında namaz sahih değildir. Kılınan namaz iade edilir.

Eğer hali kapalı olursa (mesturul hal denir) açık bir küfrü ve şirki görülmemişse, arkasında namaz kılmış olan kimseye yaptığını tasvip etmemekle beraber “namazını iade et” demem.

Müctehid imamlarımız, bida’at ehli kimselerin arkasında namaz kılmamayı öğütlemiş, bid’ati küfre götüren cinsten olanlara “namazını iade et” demişlerdir. Ehli Sünnet ve’l-Cemaat fırkası, bid’at ehli ve fasık kişinin arkasında kılınan namazı sahih görmüşlerdir.

Sahabe ve büyük imamlarımız sıkıntılı zamanlarda mecbur kalınca fasık ve bid’at ehli emirler arkasında namaz kılmışlardır.

Soruya gelince, eğer kişi emni yönlerden sıkıntı çekiyorsa kendisine zarar gelmemesi için diyanet imamının arkasında Cuma namazını kılmasında bir beis görmüyorum. Eğer imamın küfre götüren durumu varsa, namazı şekli olarak kılar. Yani namaz kılıyormuş gibi davranır, akabinde öğle namazını kılar. Eğer imamın hali kapalı olursa, açık bir küfrü görülmüyorsa öğle namazını kılmasına gerek yoktur. En doğrusunu bilen yüce Allah’tır.

Allah’a hamd ve Rasûlü Muhammed’e salât ve selam olsun. Davamızın sonu âlemlerin Rabbi olan Allah'a hamd etmektir.

8 Ağu, 2017 Musa Ebu Cafer
Etiketler: Diyanet, Namaz, Cuma